Škola bettingu 2.diel - 10 Rád ako nenaletieť podvodníkom

Škola bettingu 2.diel - 10 Rád ako nenaletieť podvodníkom

01. Jun 0  

1. Obrázky s autami, peniazmi


Toto je asi najjednoduchší a najrýchlejší spôsob ako sa niečomu veľkým oblúkom vyhnúť. Kľúče od BMW, Mercedesu a iných luxusných áut, okolo toho porozhadzované peniaze a zlaté reťaze hrubé ako klobása. Všakže ste to už niekoľkokrát videli. Úprimne, nechápeme ako sa môžu stále nájsť ľudia ktorí dokážu naletieť tejto reklame. Absolútna výhra formy nad obsahom. Nemusí to byť vôbec oblasť stávkového poradenstva. Nech sa s podobným marketingom stretnete kdekoľvek, vedzte že sa 100% jedná o podvod. Na internete sa podobnými podvodníkmi len tak hmýri. Nereálne a garantované sľuby, žiadny reálny produkt. Len ilúzia pekné spracovaná vo photoshope.

2. Verifikácia


Ak ste už našli nejaký poradenský servis, ktorý sa Vám na prvý pohľad zapáči a máte pocit, že by to mohlo byť práve to čo hľadáte, ale nie ste si stále istý či sa nejedná o podvodníkov tak potom nie je nič ľahšie ako vypýtať si verifikáciu tipov. Verifikácia je kontrola tipov inou nezávislou stranou. Verifikačné portály s históriou a dobrým menom sú najmä BetRush, VerifiedTipsters či Blogabet. V minulosti sa ich pár objavilo, ale nakoniec vždy vysvitlo že to je len nástroj pre podvodníkov ako spropagovať nejaký vlastný portál. V tom horšom prípade tam dokonca úmyselne manipulovať so štatistikami. Na Slovensku je ako jediný overený verifikačný portál VerifiedBets. Čim viac verifikačných portálov poradenský servis používa tým väčšia istota pre Vás, že čisla/profit ktorí uvádzajú bude pravdivý. Preto si vždy vypýtajte verifikáciu od nejakého zo spomínaných verifikačných portálov. Ideálna je kombinácia viacerých, kde Vám čísla zisku a počet tipov musí sedieť. Ak niečo nesedí pýtajte sa na dôvod. Je možné,že z času na čas môže dôjsť k omylu, či k zabudnutiu verifikovať nejaký tip. Ale to sa môže stať ozaj v ojedinelých prípadoch a práve preto je vhodné ak poradenský servis používa aspoň dve verifikácie. Ak však nejakému poradenskému portálu chýba veľa tipov, či nebodaj celé obdobie tak vedzte že tam niečo nie je v poriadku a je to len ďalší spôsob ako od Vás podvodne vytiahnuť peniaze.

3. Fixed


Ak sa niekde pri poradenstve stretnete s týmto slovíčkom. Resp bude Vás niekto ubezpečovať že má zaručené informácie o dohodnutom stretnutí vedzte, že toto už ani nie je jemné marketingove klamstvo ako z Vás dostať peniaze. Toto je už súce na oznámenie na políciu. Fixed je výraz pre vopred zmanipulované športové stretnutie. Teda človek, ktorý Vám ponúka túto informáciu v podstate verejne prehlasuje že si je vedomý takéhoto konania. A teraz si položte dve otázky, koľko ľudí pohybujúcich sa v stávkovom poradenstve ma takéto informácie ? Nula. A položte si ešte dôležitejšiu otázku. Koľko ľudí ktorí v minulosti s takouto informáciou narábali to zverejňovali na internete aby zarobili pár eur v porovnaní s tým čo môžu zarobiť ak túto informáciu nikde nezverejnia a použijú ju vo vlastný prospech ? Nula. I keby sa niekedy niekto k podobným informáciam dopracoval, tak posledná vec, ktorú by urobil je že o tom niekomu povie. Nedajte sa oklamať týmto podvodníkom.

4. Tikety


Toto je ďalší obľúbený spôsob ako Vám zakryť oči nereálnym sľubom. Okrem Bodu 1 a Bodu 3 častokrát podvodníci používajú ako dôkaz namiesto verifikácie vytlačené tikety. Lenže tieto tikety su všetky upravované. Či už cez zdrojový kód, alebo len jednoducho vo photoshope. Sú tam nereálne sumy, vysoko prevyšujúce limity stávkových kancelárií. Sú tam závratné výhry o ktorých žiadna stávková kancelária na svojom webe dodatočne neinformovala ( a to každá jedná vyššie výhry vždy zverejňuje). Nie je nič jednoduchšie ako podobný tiket poslať rovno do konkrétnej stávkovej kancelárií a opýtať sa na pravosť tiketu. Nebuďte prekvapení z toho čo Vám odpíšu.

5. Doklad


Ak už za niečo platíte pýtajte si doklad. Pýtajte sa komu a za čo vlastne svoje peniaze posielate. Ak raz dôjde k nejakému problému a vy sa budete chcieť domáhať svojich peňazí späť pretože zistíte že ste naleteli nejakému podvodníkovi, tak prvá vec ktorá Vám zničí vaše úsilie bude fakt, že ste vlastne poslali peniaze dobrovoľne a navyše nemáte o tom žiaden dôkaz za čo ste vlastne zaplatili.

6. Posledné voľné miesta


Toto a podobné marketingové ťahy nemusia znamenať že sa jedná o podvodníkov. Ale minimálne to znamená že s Vami niekto hrá hru ako Vás zaslepiť a dostať od Vás peniaze skôr než porozmýšľate komu vlastne peniaze idete poslať. Rozmýšľali ste prečo by vlastne niekto mal mať vo svojom servise obmedzený počet miest ? Veď čím viac platiacich ľudí tým lepšie. Jediným dôvodom, ktorý môže donútiť poradenský servis uzavrieť svoju skupinu ľudí je vtedy ak je poradenský servis extrémne obľúbeným a okrem platiacich zákazníkov sa na nich už napojil aj veľmi veľký počet resellerov (tí čo daný tip šíria ďalej za účelom vlastného obohatenia, často len ponúknu rovnaký tip za lacnejšie peniaze). Vtedy ak poradenský servis odošle nejaký bet tak do pár minút nastáva mohutný drop v kurzoch, keďže to začne vsádzať veľký počet ľudí. Vtedy poradenský servis aby ochránil spokojnosť platiacich zákazníkov a vedel im garantovať aspoň čiastočne dostupnosť posielaných kurzov a teda aj očakávaný zisk v percentách musí svoju skupinu uzavrieť. Takýchto borcov je vo svete niekoľko. K príkladu môžeme uviesť Komsa, ktorého tipy z halových športov si už nekúpite a i keby sa Vám to podarilo, tak jeho yield nikdy neudržíte. Na Slovensku takíto ľudia nie sú. A ak Vám teda tlačí do hlavy hlúposti o posledných miestach v skupine, tak je to len marketingový ťah ako od Vás dostať peniaze.

7. Písanie len do správ. Mazanie komentárov


Nemusí sa jednať o podvod, ale upozorňuje to na niečo neobvyklé a nelogické. Prečo by mal niekto snahu s Vami komunikovať len v správach keď sa pýtate na niečo dôležité ako je verifikácia tipov atd ? Verejná diskusia predsa len utvrdí zákazníkov, že v daný poradenský portál môžu mať dôveru. Príliš veľa pochybnosti, tajností či nejasných vysvetlení vždy vedie k faktu že niečo nie je v poriadku. Bez vánku sa ani lístok nepohne. Mazanie komentárov pokiaľ nie sú urážlivé či nevhodné tiež o niečom hovorí. A otvorený prístup to určite nebude.

8. Kopirovanie analýz z cudzich zdrojov. Resellery. 


Tu by sme chceli hneď na úvod rozdeliť ľudí do dvoch skupín. Sú tipéri, ktorí kopírujú cudzie informácie, ale vždy na tento fakt upozornia a navyše sa vždy jedná o voľne dostupné informácie. Vtedy, takýto tipér je pre Vás prospešný, pretože si za Vás odsedí hodiny pri PC a zhŕňa za Vás voľne dostupné informácie, ktoré nepropaguje za vlastné. Má to však jeden háčik, ktorý spomenieme na konci tohto bodu. Ďalšou skupinu sú tzv. poradenské servisy, ktoré Vám jednoducho pošlú hocičo bez udania dôvodu. Musíme priznať, že v tejto skupine sa môžu nachádzať slušné poradenské servisy, ktoré buď pracujú s nejakým matematicko-štatistickým softwarom a vopred Vás na to upozornia alebo sú to tipéri, ktorí len proste majú dobrý „feeling“. Každopádne je už na Vašom rozhodnutí či budete investovať a kupovať mačku vo vreci, alebo si budete za svoje peniaze pýtať zdôvodnenie prečo by ste mali investovať tak ako Vám niekto radí. Ak sa rozhodnete veriť tejto skupine servisov, tak to chybou byť nemusí ale tam by sme si obzvlášť vyžadovali dlhodobú verifikáciu. Pri veľkej vzorke tipov i keď bez analýzy ale s výborným profitom to už môžete brať ako výhodnú investíciu. Krátkodobý profit vie dosiahnúť kdekto, ale ak nevidíte dôvod ako premýšľa tak sa Vám často stane, že sa rozhodnete investovať do takéhoto poradenstva v čase keď zažíva veľký boom, ale ten je väčšinou len dočasný keďže daný poradca častokrát nemal potuchy čo vlastne robí.
Najhoršou skupinou su resellery, alebo v menšej forme kopírovači cudzích myšlienok. Častokrát niekde na stránke nájdete pekne napísanú analýzu, kým po čase nezistíte že dotyčný poradce len chodí vykradať rybník k susedom a ak sa ho opýtate na nejakú dodatočnú informáciu tak Vám nemá čo odpovedať lebo netuší. Problém týchto kopírovačov, resellerov ale aj tipérov o ktorích sme písali v úvode je jasný. Keďže nie sú zdrojom informácii tak Vám pošlú často informáciu bez hodnoty. S kurzom, ktorý už dávno nemá hodnotu a vy tak v konečnom dôsledku budete oproti zdroju informácií bez potrebného profitu. Preto buďte na seba náročný a ak ste sa rozhodli do niečoho investovať robte to s tými najlepšími, kde viete že informácie ktoré budete dostávať sú pravdivé, hodnotné a unikátne.

9. Refundácia. Odborná pomoc.


Dobrý servis by v nejakej miere mal byť sebakritický a ponúkať nejakú formu refundácie v zlých mesiacoch. Je veľa servisov ktoré to nerobia a napriek tomu majú veľkú kvalitu. Napriek tomu si myslíme že istá časť refundácie by mala byť na mieste. Taktiež odborná pomoc, články, informovanosť zákazníkov je niečo čo oddeľuje kvalitný servis s rozhľadom a odbornosťou od náhodných často neodborných poradcov.

10. Kurzy


Posledným bodom sú kurzy. Dávajte si pozor na to aké kurzy poradenský servis používa a verifikuje. Už neraz sa stalo, že prvých 9 bodov z nášho článku bolo ako tak splnených. Servis vyzeral na prvý pohľad fajn, verifikácia bola v poriadku a ľudia sa rozhodli investovať. Prvý obdržaný tip na investíciu s kurzom 3.5. Vy otvoríte vyhľadávač kurzov a zistíte že všetky lepšie a bežne používané stávkové kancelárie majú kurzy maximálne niekde na úrovni 3.15 -3.2 a len jedná náhodná kancelária drží spomínaných 3.5. Verifikačný portál toto častokrát akceptuje, pretože stávkova kancelária existuje, ale čo sa deje v skutočnosti. Za prvé veľmi veľa prípadov je takých že spomínaných 3.5 dokonca nie je už ani v dotyčnej stávkovej kancelárií. Len ešte nebol online upravený kurz a i keby ste ho v danej kancelárií našli a pokúsili sa ho vsadiť, tak reálne Vám pri schvaľovacom procese ten kurz zamietnú ponúknu upravený a nižší. V konečnom dôsledku sa takýto servis pýši štatistikami s profitom častokrat cez 10 percent ale v skutočnosti je tento profit absolútne nereálny. Je len na papieri a vy po zakupení členstva zistíte, že servis urobil za mesiac +10percent a vy i keď budete vsádzať zároveň so servisom všetky tipy budete ledva niekde okolo nuly.

Na záver pár poznatkov. Tieto body boli mali byť jasné každému kto sa rozhodne investovať na trhu so stávkovým poradenstvom. Myslíte na to čo sme písali v predchádzajúcom diele ako fungujú stávkové kancelárie a ako na Vás zarábajú. Nedajte sa teda dobehnúť druhý krát tým že okrem stávkových kancelárií necháte zarobiť ešte aj róznych podvodníkov, príživníkov alebo častokrát len úplnych laikov, ktorí vedia toho o tomto trhu menej ako vy sami. Buďte teda jednak opatrní ale zároveň si počkajte na ten správny servis s ktorým pre Vás investovanie do stávkovania na športové udalosti nebude nočnou morou.

Komentáre